Friday, December 26, 2008

barakallahulaki sys! ana uhibbuki fillah~


bismillahirrahmanirrahim... lama sangat rasanya tidak mengupdate blog ni. minggu ini dan minggu lepas merupakan minggu yang paling sibuk di waktu cuti semester ini. walaupun berada di JB, ku tetap membawa bersama laptop ku. rasa bersalah memandangkan blog ini juga adalah amanah dari Allah. ramai yang menunggu untuk membaca. insyaAllah hari ini dan esok akan sHi siapkan post2 terbaru di dalam blog.

post yang pertama inginku ucapkan barakallah kepada pasangan Suriati Salwa & Saiful Azri kerana alhamdulillah dengan izin Allah, kakakku telah selamat mendirikan baitul muslim dengan suaminya. pasti segalanya akan berbeza dengan hari2 sebelumnya. menjadi seorang isteri, tanggungjawab semakin bertambah, beban dakwah makin berat untuk dipikul. moga kalian tetap istiqamah dalam jalan ini.

selama 3 hari dari hari malam akad nikah pada hari Jumaat, majlis resepsi di rumah pada hari Sabtu dan resepsi di kelab golf pada hari Ahad, kami sekeluarga sangat2 bersyukur kepada Ya Rabb kerana memudahkan segala urusan kami walaupun memang semua orang berasa penat. cuaca yang sangat baik alhamdulillah, kehadiran jemputan yang ramai dan majlis berjalan dengan lancar dari awal hingga ke akhir.

buat kakakku yang ku sangat cintai kerana Allah, ingin ku tujukan sebaik2 ucapan untuk pasangan ini yang baru mendirikan baitul muslim. semoga rumah tangga kalian memberi manfaat kepada seluruh umat muslimin. ameen.



*memandangkan hari lahirku jatuh pada hari malam akad nikah kakakku, 19 Disember 2008, sempat juga mak dan ayah celebrate hari lahirku yang ke 22. inilah birthday celebration ku bersama family yang paaaaaling2 best. will remember this moments in my life. love u ayah, love u mak, love u sys. love all of u too dear adik2. thanks Mak Ngah sebab sudi sponsor carrot kek yang sedap tu.=D juga ingin mengucapkan ribuan terima kasih pada kawan2 sekalian, thanks a lot for the bufday wishes. semoga diriku ini bertambah imannye dan amalnye. enshaAllah.

11 comments:

Adibah S said...

Selamat Hari Lahir Shi!!!!! Hehe BAru perasan Besday shi. So Sori.
Ciri-ciri yang ada pada orang yang lahir pada bulan disember...

* Sangat setia dan pemurah.
* Bersifat patriotik.
* Sangat aktif dalam permainan dan pergaulan.
* Sikap kurang sabar dan tergesa-gesa.
* Bercita-cita tinggi.
* Suka menjadi orang yang berpengaruh dalam organisasi.
* Seronok bila didampingi.
* Suka bercampur dengan orang.
* Suka dipuji, diberi perhatian dan dibelai.
* Sangat jujur, amanah dan bertolak ansur.
* Tidak pandai berpura-pura.
* Cepat marah.
* Perangai yang mudah berubah-ubah.
* Tidak ego walaupun harga dirinya sangat tinggi.
* Benci pada kongkongan.
* Suka berlawak.
* Pandai buat lawak dan berfikiran logik

sHi said...

salam dibah, syukran dibah.
huhu..ciri2 tu byk yg tak betul..tapi ada la yg betul gak. ehe..thanks again 4 the wishes. =)

Anonymous said...

sedapnya carrot kek.. dah lama x makan..

izzah said...

salam.

selamat hari lahir.semoga Allah limpahkan dengan kasih sayang dan rahmatNya.ameen.

=)

sHi said...

wslm. jazakillah..ameen insyaAllah =)

Anonymous said...

hehe... happy belated birthday~ lambat plak wish. da lama tak jenguk blog org n blog sendiri. hehe... terlalu byk disibukkan dgn urusan2 yg lebih diutamakan. haih~ waktu tu sentiasa mengejar, smpai kewalahan jadinya. tp masih bersyukur kerana masih dipilih Allah menjadi org yg lihat deras arusnya.. ;)

may this year brings its best to u, dearie~ moga ditingkatkan iman seiring usia, dan semoga terus dipayungi rahmatNYA serta dinaungi cintaNYA~ amiin...

sHi said...

salam akak, syukran a lot 4 the wishes. moga kita sama2 bangkit dan memberi kesedaran pada seluruh umat islam. kembalikan islam sbg world order smula. kan kak?

salwabee said...

jazakillahu khairan shi..
uhibbuki fillah abadan abada..
moga terus tsabat dan istiqamah..
ameen

sHi said...

salam my dear sys,
waiyyaki~

Anonymous said...

Salam Shi!

Selamat Pengantin Baru buat kak Shi Suriati Salwa & Saiful Azri. Semoga berkekalan ke akhir hayat...

Dan untuk Shi yang manis,
Selamat Bertunang pada 24 Janurai 2009.
Semoga pertunangan ini berpanjangan hingga ke jinjang pelamin. Seronok mekap kan Shi & siapkan pelamin & all the hantaran.

Terima kasih tidak terhingga kepada Shi sekeluarga terutama mama & ayah, Tn Hj Idris & Pn Marziyah kerana terus menerus memberikan kepercayaan kepada Zaifie Zainal Creation. Insya-Allah dengan izin Allah dan bakat serta kemahiran yg dikurniakan-Nya mudah-mudahan kami terus dapat memberikan yang terbaik untuk semua pelanggan kami.

Feel free to view more; http://zaifiecreation.fotopages.com

To both of u, Double 'H', Selamat Bertunang!!

sHi said...

waalaikumussalam kak zai yang chomel !!!!
wah, tak sangka lak u will leave me a comment dlm my blog. thanks a lot kak zai. everyone puji pelamin sgt2 cantik, hantaran cantik, n my make up sgt cantik. sume cantik lah. a few of my frens dh mintak contact number zaifie zainal creation. hihi..nanti kak zai upload gamba dlm fotopages, i will post a comment ye. once again, kak zai...thanks a lot dearie. c ya this october insyaAllah. =)