Monday, February 23, 2009

barakallahulakuma Syafinaz ~

Date: 15th February 2009 ( Sunday)

Wan datang mengambil saya di UM, kami berlima (Wan, sHi, Huda, Ayu, Ana) ke Wisma Sejarah untuk menghadirkan diri ke walimatul urus seorang kawan kami semasa belajar di MRSM Balik Pulau 7 tahun yang lalu. alangkah gembira dan terharunya hati saya apabila bertemu kembali beberapa orang rakan2 kami (Syafinaz, Syaz Itri, Syaz Mokhtar), sudah mendapat tarbiyah. malah mereka dapat lebih awal dari saya. syukur alhamdulillah. kami mendapat tarbiyah yang sama cuma di berlainan tempat, mereka di Melbourne, sementara saya di Malaysia. selain door gift, pasangan BM (Baitul Muslim) ini juga utuskan Warkah dari Mempelai buat kami.

"...Dunia era dewasa ini merupakan suatu zaman yang begitu mencabar bagi para pemuda dan pemudi. Pemuda-pemudi dikelilingi oleh suatu persekitaran yang menggoda yang membangkitkan nafsu syahwat - pendedahan aurat yang meluas dan bebas melalui papan-papan iklan, majalah2, program2 TV yang melata. Lanjutan daripada itu, terlalu banyak rancangan TV yang menayangkan kisah2 cinta yang membawa muda mudi ke kayangan khayalan, membuai mereka dengan mabuk cinta yang palsu. Sedangkan tiada cinta seindah cinta selepas perkahwinan ( percayalah cakap kami...=) "... - Warkah dari Mempelai, Nor Azlan & Nor Syafinaz

:: hadiah perkahwinan dari saya::
kita pertama kali bertemu di Mrsm BP, namun Allah sgt sweet, temukan kita semula di jalan dakwah ini

ucapan ikhlas dari saya,

Semoga Allah memberkati kalian dan melimpahkan barakah kepada kalian
dan mengumpul kalian dengan kebaikan,
serta mengurniakan kalian zuriat yang memberi manfaat kepada Islam dan muslimin.

Semoga perkahwinan kalian mendapat sakinah, mawaddah dan rahmah dari Allah S.W.T

selamat menyambung PhD di Aussie ya ukht! moga kita ketemu di program2 insyaAllah. doakan yang sama buat saya juga =)

3 comments:

syafinaz said...

salam ukhti...SHI!!! never knew Shi ada buat post ttg kitorg...baru je jumpa semlm, tu pun kwn finaz yg btau... huhu, terharu...jzk khayr for the doa ukhti...moga Allah berkati antum juga.
Ramadhan Mubarak!

Syafinaz said...

Shi...terharu...x pernah tau pun ada post ni, huhu...

sHi said...

salam pnut!! baru tau? hehehe..alhamdulillah3x... waiyyaki dear! masih di aussie ke wak?