Wednesday, August 6, 2008

FESKUM, noddy hilang


pagi tadi seperti biasa, bangun tuk solat subuh, memang akan tgk Nini n Noddy dulu. alangkah terkejut nya bila ku lihat mereka tiada dalam sangkar. rupanya pintu sangkar terbuka. ntah bile agaknya mereka kuar dari sangkar sedang ku lena di katil. ku lekas2 solat subuh dan kami bertiga mencari mereka. syukur alhamdulillah, Fara jumpa Nini dalam bakul kainku. ku terus peluk dan cium Nini. lekas2 ku masukkannya dalam sangkar semula. hampir 1 jam stgh kami berusaha mencari Noddy, hinggakan ku skip class Basic Chem pukul 8 sbb nak cari jugak Noddy sampai dapat. dh selongkar sume kotak, bwh katil, sambil panggil2 Noddy namun kelibatnya masih belum nampak. sdih mmg sdih namun ku harus juga ke kelas seterusnya memandangkan ku perlu submit lab report pada hari itu juga. segala baik buruk dtg dari Allah kan. ku tahu itu. Allah is the best planner. ku doakan Noddy selamat.

minggu ni bermulalah Festival Konvokesyen UM. ada beberapa rakan sHi (Shira, Aq, Usop, Kak Long, Cik Mas) yang sudah pun grad tahun ini. Semoga Allah memberkati kalian semua. ku berikan hadiah Hadis Arba'in Imam Nawawi kepada rakan2 ku yang grad hari ni. untuk Aq, ku hadiahkan buku Aku Terima Nikahnya memandangkan Aq akan melangsungkan walimah tak lama lagi. smoga bermanfaat ye semua! Congratulations on your Graduation Day.

today, 060808 is my parents anniversary. happy 27th anniversary mak ayah! ingin saja ku tahu apakah rahsia mereka kekal dalam perkahwinan sehingga sekarang. kad akan menyusul kemudian ye. =)

ku ke mid valley membeli bufday cake tuk adik angkatku, Lai. kami nk celebrate tgh malam ni. ku ada belikan tshirt lengan panjang buatnya. ku harap adikku ini faham akan tujuanku. smoga Allah memberi petunjuk dan hidayah kepada kita semua.

* bila ku keluar dan lihat org lain, ku rasakan ku cukup bertuah kerana ku lain dari kebanyakan wanita lain yang ada di Malaysia ni. yeah, dari pemakaian yg ku ingin katakan di sini. terpulanglah orang nak kata apa padaku. memang zaman skrg, jika kita wat bnda baik, org akan pandang pelik, tp bila wat bnda yg jelasnya kemungkaran, org pandang sbelah mata je. ku tersenyum sendirian. syukur alhamdulillah.

Firman Allah:

Dan rahsiakanlah perkataanmu atau nyatakanlah. Sungguh, Dia Maha Mengetahui segala isi hati.
( Al-Mulk, 67:13)



2 comments:

Anonymous said...

salam shi, nanti kita makan ek sama2 bila saya dah balik dari brunei..heheheh

sHi said...

wslm akak, yea yea..ptg ni nak berbuka dgn intan di gerai feskum. jom la..hehe =)