Thursday, August 7, 2008

noddy dah jumpa!!!


malam semalam, xrumateku, Shira tumpang tido di bilikku. (kira jd squatters la ni..=P). ku rasakan tanggungjawab ku sebagai tuan rumah untuk melayan tetamu ku sebaiknya. maka ku offer Shira untuk tido di atas katilku. dengan tahap kedegilannya yang maksima, akhirnya dia tido juga di carpet. ku alaskan carpet dengan comforter dan ku beri bantal + teddy bear tuk dipeluk. sebelum masing2 melelapkan mata, sempat juga ku katakan padanya, "Shira, mane la tau kot2 Noddy dtg kat awak ke mlm ni." sambil nada bergurau dalam serius. sungguh ku masih lagi mengharap ku jumpa kembali Noddy.

pagi td ketika kami bangun tuk solat subuh, Shira memanggiku dan menyuruh ke tgk ke dalam sangkar. ku terkejut bila nampak Noddy dan Nini dalam sangkar. adakah ku bermimpi?? tidakk..hehe. btul, Noddy sudah kembali ke pangkuan Mama sHi. rupanya ketika Shira tdo, Noddy dtg dan gigit2 jarinya. mungkin dah seharian tak makan, Noddy lapa agaknya. Shira yg sememangnya ku tahu memang seorang yg sangat sygkan binatang trus tangkap Noddy dan masukkan dlm sangkar. syukur alhamdulillah, lepas ni sebelum tido dan selepas ku bgn dr tido, akan ku pastikan pintu sangkar Noddy n Nini terkunci rapat. agak trauma dengan kehilangan mereka smlm. huhuuu..trus ku sujud syukur dan nazar akan ditunaikan. segala puji bagi Allah. agaknya ni la hikmahnya Shira sgt degil nak tido atas carpet gak. syukran jazilan Shira! ;)

petang ini, ku sudah plan dengan Intan tuk berbuka puasa bersama di gerai Feskum. dah lama sangat kita tak berjumpa kan. asyik2 sms n ym jerk. kak aisyah muharikah pun ada ajak kuar mkn sama. insyaAllah ye kak.

2 comments:

Master J said...

hehehe..kucing lover huh??same like me!! =)

sHi sYaHirAH HaNiM iDRiS said...

not kucing, but hamster lover.. =D