Wednesday, September 24, 2008

lets get rid of Israel products



have a look at this simple wallpaper. i did it by myself. yup, its simple but the message i would like to give is the most important. takpe, dun do it drastically, honestly, me either still ada gunakan lagi, tapi kita kena ada usaha tuk sentiasa tak guna, tak memakai, tak makan dan tak minum barangan israel ini. byk lagi alternative lain kan. kerana org palestine umat islam juga, cuba pejamkan mata 10 saat dan bygkan ibu bapa kita di sana, di tembak, di seksa, menempuh pelbagai penderitaan, adakah kita masih lagi sanggup nk berikan duit kita tuk membeli peluru tuk kafir laknatullah ini? tak de sesiapa yang sanggup. tidak mustahil malaysia juga boleh menjadi seperti ini satu hari nanti...hanya Allah dpt membantu. renung2kanlah...(u may save this wallpaper and pass to the others)

Untukmu Palestin - Raihan

Berdzikir dengan nama tuhanmu
Bermunajatlah di tengah malam
Bertaubatlah padanya penuh rasa hamba
Agar doa kita di.. makbulkan

Agar Palestin kita genggam semula
Agar Palestin bebas di tangan kita
Kembali damai disirami air


Kebenaran Al-Quran dan sunnah
Palestina kan dimiliki lagi
Ingatlah Allah dan hindarkan dosa
Palestin kan aman lagi
Dengan ketaatan dan amalan soleh

Palestine you will regain your land
Remember Allah and stay away from sin
Palestine will be at peace again
And filled with the worship of Allah

Dengan kata dan ketaqwaan
Pada Allah yang maha kuasa
Ketakutan dan kelemahan
Peluru dan dentuman
Bukan lagi penghalang
Pembelaan Allah akan datang
Palestin... Palestin... Palestin
Palestin... Palestin... Pa...lestin

* syukur tidak terhingga seorang kakak yang sering ku datang kepadanya dan bercerita tentang Islam serba sedikit, telah nampak perubahannya. sudah ingin bertanya mcm2 pada ku, sudah bersedia mendengar kisah2 nabi yang ku ceritakan dan sudah ingin menghafal tahiyyat akhir dan doa qunut. "takpe, slow slow, lama2 buleh la tu kak. wat suku kata, hafal sekali dgn makna melayu, baru cpt ingat dan cpt fhm keh".inilah permulaan Syahadatul Haq ku. ku akan trus menerus mendampingi dan bercerita kepadanya tentang apa yang ku tahu mengenai Islam. "awak ni macam ustazah lah. cakap takde stop2, cuba la berhenti dulu. "eh kak, perjuangan ni takkan penah berhenti sampailah kita mati kak. stakat ni je la yg saya mampu buat. selagi saya ada suara, saya gunakan air liur saya ni tuk berdakwah. lagi satu, sume orang leh jadi ustaz atau ustazah tau. bukan setakat orang yang ada kelulusan agama je leh jadi ustazah. sbb ustazah tu maksudnya contoh/ikutan. so sape2 leh jadi ustazah kan? akak pun leh jadi. hehehe...".

jutaan terima kasih kepada kawan-kawan yang sering menjadikan blogku yang tak seberapa ini sebagai satu kewajipan untuk membukanya hari2. siap suruh ku cpt2 update lepas pegi program mane2 sbb nak baca. takpe, tak perlu send comments pun takpe, asalkan ilmu tu dapat dan berkesan di hati. pada marini, rahmah, uena, baiti, iqa, aisyah, inaz, rus, kak lin@zarina serta lain2 yang ku tahu dan yang ku tak ketahui. jazakumullah khairan kathira. smoga Allah membalas kamu semua dengan kebaikan yang tidak terhingga. smoga perkongsian yang sedikit ini dapat memberi manfaat kepada kita semua.Impianku, ya Allah, izinkanlah aku menjadi asbab kepada orang lain tuk berhijrah seperti mana orang lain menjadi asbab kepadaku untuk berhijrah... Ameen.

No comments: