Thursday, October 16, 2008

jamuan raya bersama adik2 PRIMA

syukur alhamdulillah, walau pun dengan ketiadaaan air yang mencukupi di kolej 4, opps, ketiadaan air satu Universiti Malaya ini, jamuan raya PRIMA kami berjaya juga dilaksanakan. walau macammane sekalipun, dakwah dan tarbiyah harus diteruskan. ada beberapa adik2 usrah yang tak boleh datang, akak faham akan keadaan korg sume. bg Zana, Lina, Akma, As, Azie, dan Naila, akak hargai sangat dgn kehadiran kalian semua. oh ya, not to forget rumate Naila, Arissa yang wat pertama kalinya join kami. silekan...tafaddol2..dialu-alukan. hehe..

10 minit sebelum korg sampai, akak baru la nak sibuk dok cari bahan pengisian tuk mlm ni. afwan la ye, workload time hujung2 before final ni kan. dpt gak cari bahan yg simple n agak ringan tuk malam ni. pasal God's Pharmacy. sape yg dpt emel sHi pasal ni mesti dh tahu kan. Allah cipta semua makhluknya termasuk tanam-tanaman, bukan main2, ada tujuannya ada sebabnya. apatah lagi manusia. 2 matlamat hidup kita iaitu menjalankan ibadah (52:56) dan menjadi khalifah (2:30).



Firman Allah:
Maka apakah kamu mengira bahawa Kami menciptakan kamu main-main (tanpa ada maksud) dan bahawa kamu tidak akan dikembalikan kepada Kami?
(Al-Mukminun 23:115)


a simple jamuan raya, dengan kuih raya yang ada saki baki dalam bilik ni dan sampai air masak pun takde tuk korg. afwan sangat2..darurat tul keadaan 4th kali ni. moga Allah permudahkan tuk kita ke lecture pagi sok. baru la kite boleh bygkan, ni baru nikmat air yg Allah tarik, tu pun kejap je..apatah lagi kalo nyawa kita ke, nyawa mak ayah kita ke ditarik. mcmne tu? sbb tu perlulah kita bersyukur dengan apa yang kita ada setakat ni. sume jd ada hikmah nye.

sempat juga berkongsi pengalaman Ramadhan tahun ni berbanding tahun2 lepas. ada yang maju, ada yg constant, ada yang turun..kebanyakannya maju alhamdulillah. ada yang tahun ni, solat terawih tak pernah tinggal, solat subuh berjemaah, kurang mengumpat org, ada juga yang tahun ni lebih banyak bertadarus. moga2 kita dipanjangkan umur agar dapat bertemu dengan Ramadhan akan datang supaya lebih banyak azam dan target kita untuk dicapai di bulan barakah ini. next time masuk sem 2 ni insyaALLAh kite try plak wat sesi tgk tayangan pasal nabi, hero2 islam dan seerah sama2.

No comments: