Tuesday, October 7, 2008

kasihnya ibu



lihatlah, seorang ibu..tringat pada ibuku. beginilah agaknya kita masa baby kan? tak nak berjauhan langsung dengan mak. kasihnya ibu, membawa ke syurga... sbb tu kite mesti mohon doa tuk ibu bapa everytime pas solat. saya sayang ibu saya! kesian noddy, kena dok dlm bekas akuarium kecik wat sementara waktu.



Firman Allah:

Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibu bapanya; ibunya telah mengandungnya dengan menanggung susah payah dan telah melahirkannya dengan menanggung susah payah. Sedang tempoh mengandungnya beserta dengan tempoh menceraikan susunya ialah dalam masa tiga puluh bulan. Setelah ia besar sampai ke peringkat dewasa yang sempurna kekuatannya dan sampai ke peringkat umur empat puluh tahun, berdoalah ia dengan berkata: "Wahai Tuhanku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmatmu yang engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku, dan supaya aku tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redai; dan jadikanlah sifat-sifat kebaikan meresap masuk ke dalam jiwa zuriat keturunanku. Sesungguhnya aku bertaubat kepadamu, dan sesungguhnya aku dari orang-orang Islam (yang tunduk patuh kepadamu)".
(Al-Ahqaf 46:15)

8 comments:

yanee said...

niat nak tengo tha n jim.tengok,bli brg la plak.hahahha

sHi said...

ahaks..takpe yanee..sambil menyelam minum air. beli la lagi ye..akak jual =)

Anonymous said...

kasih......
kerna kasih, Allah mnguji kita
tp nape kita lupa Dia tika itu

Anonymous said...

dah jadi nenek eh..tahniah!!jaga2 ya agar kesilapan tak berulang lagi..

sHi said...

kasih Allah itu kasih abadi...

sHi said...

syukran

Anonymous said...

Assalamualaikum Shi...I was bloghopping and came across yours. Nice entry & great blog. Keep up the good work!
Upon reading this post, I quickly remember the saying Kasih ibu membawa ke syurga=)
Btw, I would love to buy Aku Terima Nikahnya (heard it is a great book) from you but, considering the hassle you'll went through to deliver it to me, I might find it at the nearest bookstore je lah..=> Or I can ask for fren's (from UM) help later=) Anyway, Salam Aidilfitri 1429H. Semoga Ramadhan tetap segar di hati sepanjang tahun=)

sHi said...

waalaikumussalam ainmj/odyssey,
eid mubarak too!

hehe..i went to ur blog just now. hey, u r gud too.. let us keep on writing for muslim ummah ! =)

ooh, dats a very nice book, each of us whether dh jd nenek or ibu, newlyweds or stil single must have this book, sbg rujukan tuk kite kan.

its ok, i can deliver it to you. by the way, ain skrg kat mane? wanna get to know u deeper insyaAllah.

wassalam warahmatullah