Monday, January 5, 2009

Save Al-Quds, what is our role???

hari ni 8 Muharram 1430 Hijrah bersamaan hari kesembilan Palestin telah dibedil bertalu2 oleh tentera Israel. malah lebih teruk lagi, hari ini serangan darat telah bermula. sHi pasti hampir kesemua bloggers esp muslim akan berbicara berkaitan isu dunia ini. pasti kita takkan dapat merasai penderitaan mereka. mati mereka mati syahid. tiada siapa yang setabah dan sekuat mereka yang berada di sana. sila lihat music video di bawah ini, oleh Xifu and The Algebra. lagu tentang satu hadis Rasulullah S.A.W tentang Baitul Maqdis. be strong Palestinians, Allah will help us through. lakukanlah apa yang harus dan wajib kita lakukan!


Sabda rasulullah S.A.W bersabda yang bermaksud:

Akan sentiasa ada segolongan dari umatku yang menegakkan kebenaran dan berjuang menentang musuh mereka. Barang siapa yang cuba menghampakan mereka tidak sekali-sekali akan dapat melukakan mereka mahupun oleh kesusahan yang menimpa mereka sehingga datang keputusan Allah. Dan mereka akan tetap sedemikian. Maka para sahabat bertanya, Wahai Rasulullah, di manakah mereka ini. Sabda baginda, "Mereka berada di Baitul Maqdis dan sekitar Baitul Maqdis.


Ya Allah, Kau bangkitkanlah kesedaran kepada seluruh umat islam di seluruh dunia...bahawa yang menderita itu tidak lain dan tidak bukan, saudara seislam seiman dengan kita. Janjimu bahawa islam akan menang memang pasti dan kami percaya. sungguh Engkau tidak pernah meredhai kuffar yang menakluki dunia sekarang, inilah hakikatnya, umat islam masih belum cukup kelayakan lagi untuk menjadi world order. namun sekarang, insyaAllah umat islam kini jika dulu tak ambil peduli tapi kini sudah semakin ada kesedaran itu. kembalikan kegemilangan islam semula.



Artist: Xifu & The Algebra - Baitul Maqdis

No comments: