Thursday, July 10, 2008

1 more task to be done


there are 3 tasks i need to do within this week.

1) Buy raheeq makhtum + Aku Terima Nikahnya + AAC (for Ella's bufday present) + Al-Quran Diary (for Shira's convo present) + Life is an Open Secret (for Lai) [DONE]

2) Print pics [DONE]

3) Buy hamster (husband for Nini) [THIS WEEKEND INSYAALLAH]

alhamdulillah...

tika menunggu gambar-gambar yg sebanyak 200++ keping siap dicuci, sHi ke surau untuk solat Zuhur after lunch. selepas solat, ku terlihat di dinding surau, ada satu frame besar bertulis Allah Muhammad. dan di bawahnya terdapat beberapa tampalan kad besar yang ditulis ayat-ayat Quran dan terjemahan termasuklah ayat 1000 Dinar. ku terlihat di bawahnya tertera surah At-Talaq, ayat 2-3. terus bibirku mengucapkan alhamdulillah sambil tersenyum sendirian. nak tau kenapa? kerana aku sudah menjumpai apa yang aku cari sekian lama. sbenarnya sudah lama ku ingin mencari ayat yang setiap malam ku baca sebelum tidur itu datangnya dari surah mana. syukur ku sudah menjumpainya....:)

dan satu lagi yang ku perasan, kini setiap kali ku keluar, beg ku memang tidak pernah tidak berisi satu buku untuk dibaca. pasti ada sahaja buku yang akan ku baca. malah, ketika tunggu lecture pun, boleh spend time dengan membaca. tak mcm dulu, dok sembang2 kosong dan of course la "talk about people". wah, satu kemajuan dalam diriku. tetapkanlah hatiku ya Allah. ;)

Firman Allah:

Barangsiapa bertakwa kepada Allah nescaya Dia akan membukakan jalan keluar baginya, dan Dia memberinya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya. Dan barangsiapa bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusanNya. Sesungguhnya, Allah telah mengadakan ketentuan bagi setiap sesuatu.
(At-Talaq 65:2-3)

* i was a bit tension due to this one lecturer of my Geology's subject. i really cant cope with the teaching method he used. whatever it is, i have to solve the problem. O Allah, please make it easy for me. Ameen.

*upps, Ummu kem salam kat sume. (dia suruh tulih, kalo tak mrajuk, hihi) --> for u, Ummu ;)

No comments: